dijous, 12 d’abril del 2012

Xina un mercat clau


 

Xina, mercat clau per als productes sostenibles. 

                                        

Beijin, 11 Abr. (Compromís RSE)

El 60% dels joves xinesos deixaria de comprar un producte si el fabricant es negués a mesurar i reduir la seva petjada de carboni, segons un estudi.

 Una nova investigació de Carbon Trust Standard ha revelat que els joves xinesos podrien ser la clau per desenvolupar la demanda massiva dels productes verds. Carbon Trust insta a les empreses a accelerar les seves estratègies relatives a la petjada de carboni en les economies emergents, ja que són les que més demanden una reducció de l'impacte mediambiental.


Més de 2.800 joves de sis països diferents han participat en l'estudi que ha desenvolupat l'empresa d'investigació de mercats TNS. La investigació ha revelat que el 83% dels joves xinesos entre 18 i 25 anys serien més fidels a una marca si aquesta reduís la seva petjada de carboni. No obstant això, només el 57% dels joves nord-americans i el 55% dels britànics van afirmar el mateix, segons informa Green Biz.

Als sis països de l'estudi, el 78% dels joves van afirmar que els agradaria que les seves marques favorites reduïssin les seves emissions de carboni, però els joves xinesos van ser els més nombrosos a demanar aquesta reducció, un 88% dels enquestats. En altres economies emergents com Sud-àfrica o Brasil es produeix un fenomen similar.

El 86% dels joves Sud-africans i el 84% dels joves brasilers van considerar que les grans empreses haurien de reduir el seu impacte mediambiental. En el cas d'Estats Units i Gran Bretanya, tan sols el 66% dels enquestats demanaven més compromís mediambiental a les marques.

Aquesta anàlisi es va publicar tan sols uns dies abans que la signatura independent Carbon Trust Standard revelés les primeres companyies asiàtiques a rebre aquesta certificació.

El director executiu de Carbon Trust, Tom Delay, va dir que els resultats d'aquesta anàlisi són sorprenents, i que revelen que els consumidors xinesos poden liderar la demanda global de productes verds, segons recull el diari Green Biz.

“Potser és el consumidor xinès i no el nord-americà el que realment té la clau de la demanda massiva de productes verds que portin a una economia sostenible.

El 60% dels joves xinesos enquestats deixarien de comprar un producte si el seu productor es negués a mesurar i reduir la seva petjada de carboni, mentre que només el 35% dels nord-americans ho farien”, va afegir Delay.
Delay va advertir que si les empreses no construeixen ràpid unes estratègies de reducció de les seves emissions de carboni, s'arrisquen a perdre el potencial de les economies emergents.

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada

Seguidors