divendres, 27 d’abril del 2012

Nou aïllant acústic




Desenvolupen un nou material que serveix com a aïllant acústic en habitatges partir de pneumàtics reciclats.


Alacant, 16 Abr. (*Construarea)

Investigadors de la Universitat Politècnica de València (UPV) treballen en aquest nou producte, especialment dirigit al sector de la construcció, creat a partir de residus de pneumàtics fora d'ús d'automòbils i camions que permet absorbir el soroll i les vibracions.

Investigadors de l'Institut de Tecnologia de Materials (*ITM) al campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València han desenvolupat, a nivell de laboratori, un nou producte a partir de residus de pneumàtics fora d'ús d'automòbils i camions que permet absorbir el soroll i les vibracions.

L'objectiu és que aquest material serveixi per a l'aïllament acústic i vibracional de parets, sòls i sostres, i està compost per partícules de cautxú, fibres metàl·liques i fibres tèxtils.

Alguns d'aquests components, en concret les partícules de cautxú, s'utilitzen ja, per exemple, en camps de futbol de gespa artificial, parcs infantils i, fins i tot, en barreges d'asfalt per reduir la sonoritat del tràfic.

“La nostra idea va ser oferir un producte de més valor afegit, incorporant la fibra tèxtil del residu del pneumàtic, un component que amb prou feines s'aprofita i del que ja coneixíem el seu potencial com a absorbent acústic gràcies a un estudi que realitzem en els nostres laboratoris.

Els beneficis d'aquest producte són tant econòmics com a mediambientals, ja que evitem també que les desferres de pneumàtics acabin en els abocadors", ha destacat Antonio Nadal, investigador del campus d'Alcoi de la UPV.

PROCÉS EN DESENVOLUPAMENT

El procés per al desenvolupament del nou producte és el següent: després de la recollida del pneumàtic, les empreses col·laboradores el *trituran i d'ella extreuen partícules de cautxú de diferent grandària i forma, així com les diferents fibres; la metàl·lica se separa mitjançant *electroimanes i la tèxtil per corrent d'aire. Una vegada que se separen tots els components, el producte s'elabora per capes: la primera és d'elastòmer (les partícules), que és la que li dóna consistència.

Sobre aquesta capa, es disposa la fibra i es torna a compactar. Així s'obté un producte en el qual l'elastòmer absorbeix les vibracions i la part fibrosa absorbeix acústicament.

Els investigadors del ITM al campus d'Alcoi apunten que aquest producte podria competir com a absorbent acústic amb els productes del mercat, com la fibra de vidre i el poliexpan. L'equip d'investigadors treballa ara en l'obtenció de diferents configuracions multicapa, amb les diferents granulometries i espessors, en l'escalat del producte per obtenir peces comercials de major grandària i en l'optimització de les propietats del producte.

Les companyies alacantines Insa Torbo (Asp), fabricadores de pneumàtics reciclats i Cautxús Verdú (Alcoi), fabricadors de cautxú industrial a partir de goma de pneumàtics fora d'ús, ambdues pertanyents a la divisió industrial de Grup Soledad (Elx) han col·laborat en la investigació.
També ho han fet l'Institut Tecnològic de Roques Ornamentals i Materials de Construcció (Intromac) d'Extremadura , RMD de León i Recipneu de Portugal.

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada

Seguidors