dilluns, 12 de març de 2012

Bombetes per a tota la vida

    Una bombeta per a tota la vida

Una bombilla para toda la vida

                               Antonio Barrero F. Dijous, 08 de març de 2012



Sense eufemismes ni circumloquis. OEP Electrics, companyia dirigida per l'empresari espanyol Benito Murs, acaba d'anunciar el llançament de "la fórmula per fabricar una línia d'il·luminació aplicada a la tecnologia LED que té una durada per a tota la vida". Murs ha liderat un equip d'enginyers internacionals que ha treballat en aquest projecte durant més de deu anys.
Una bombeta per a tota la vida

La creació de "la bombeta sense data de caducitat" –així la presenta OEP Electrics– té darrere un projecte d'investigació de més de deu anys que ha liderat l'empresari espanyol Benito Murs. Aquest projecte parteix d'una premissa molt concreta, segons OEP (Ecologic Electric Powers): "malgrat els avanços tecnològics, abans, els productes duraven més". Doncs bé, a partir d'aquí i per dur a terme la seva investigació, Murs va viatjar fins al parc de bombers de Livermore (Califòrnia), lloc en el qual hi ha una bombeta que porta encesa de forma ininterrompuda més de 111 anys. Allí, va contactar amb descendents i coneguts dels creadors d'aquesta bombeta, però no existia documentació sobre aquest tema.

No obstant això –assenyala OEP en el seu comunicat–, Murs va aconseguir "les bases a partir de les quals va començar la seva investigació" i, després de més de deu anys de treball al costat d'un grup d'enginyers internacionals, "ha desenvolupat la tecnologia i la fórmula per fabricar una línia d'il·luminació aplicada a la tecnologia LED [light-emitting diode] que té una durada per a tota la vida". La troballa –conclou OEP– suposa "un nou concepte de model empresarial basat en la no obsolescència programada". L'obsolescència programada és la programació de la fi de la vida útil d'un producte perquè, en poc temps, es torni inútil o inservible, després d'un temps de vida calculat per endavant pel fabricant durant la seva fase de disseny.

Un estalvi del 92%

L'objectiu d'aplicar aquest concepte (aquesta idea) a un producte (la matèria) és, segons OEP Electrics, "aconseguir el lucre econòmic i fomentar, per tant, el consum". Doncs bé, Murs, president de OEP Electrics, presumeix d'haver desenvolupat "una tecnologia d'il·luminació LED [díode emissor de llum] que suposa tota una revolució en aquest sentit: es tracta d'una bombeta que té una durada per a tota la vida, és a dir, una bombeta sense obsolescència programada i que, a més, permet un estalvi continuat de fins a un 92% en la factura elèctrica i emet fins a un 70% menys de CO2".

Segons OEP Electrics, el seu projecte respon a un "nou concepte empresarial que està basat a desenvolupar productes que no siguin caducs, productes que no estiguin programats per tenir una vida curta, sinó que respectin el medi ambient i que no generin residus que van a parar a països del tercer món". Amb la finalitat de propagar aquest "canvi de mentalitat empresarial a favor d'un comerç més just i compromès amb el medi ambient", OEP anuncia que s'ha generat una campanya en xarxes socials sota el lema *SOP (Sense Obsolescència Programada).

Un documental amb premi OEP és una signatura que declara "una vocació d'empresa tecnològica i ecològica, sempre amb la mateixa filosofia: fabricar productes Sense Obsolescència Programada". L'empresa, que té el seu origen a Barcelona a principis dels anys noranta, està apostant ara per l'expansió internacional, que "ha iniciat a Europa, a través d'Espanya, i, des d'aquí, passarà al continent sud-americà, a països com Brasil, Xile, Colòmbia, Mèxic i Perú entre uns altres, així com a Estats Units (Florida i Califòrnia).

Per obtenir més informació sobre el concepte d'Obsolescència Programada, vegeu el "Comprar, tirar, comprar", millor documental de l'any 2011 per a l'Acadèmia de les Arts i les Ciències de Televisió i així mateix premi Ondas Internacional de Televisió 2011 i premi especial Maeda en el Festival Japan Prize. El documental, produït per Televisió Espanyola –al costat de diverses productores i cadenes de televisió internacionals– ha comptat amb el suport del programa Intervé de la Unió Europea i ha estat vist per més de dos milions i mitjà de persones en tota Europa.

Reacciones:

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada

Seguidors

Videos

Loading...